Jobba på Nemax - det här gör kundsupport

Kategorier:
Skribent: Rode Gradin
Datum: 9 juli 2024

Hur är det att arbeta som kundsupport och transportplanerare? Emelie Sträng berättar om sin roll på Nemax.

I maj 2023 klev hon in som ny kundsupport på Nemax. En tjänst som Emelie blev rekommenderad skulle passa henne.

- Jag har alltid tyckt Nemax är ett spännande och intressant bolag, så jag var inte sen på att söka, säger Emelie Sträng.

Med erfarenhet från framförallt restaurangbranschen är service något som faller henne naturligt.

- Jobbade fyra år i Norge på en fiskrestaurang, därefter på en restaurangbåt i Stockholm. Hamnade sedan i bilbranschen, rörbranschen och till sist här nu på Nemax.

Hur kan en arbetsdag se ut för dig?

- Det är mycket som kan hända här på Nemax. I stora drag sitter jag på så kallade front office och tar emot alla inkommande samtal, mail och beställningar via hemsidan.

I Emelies roll ingår även transportplanering av våra styckegodsbilar, som hämtar avfall ute hos våra kunder. Ett pussel som kräver god planering både geografisk och logistiskt.

- Den största utmaningen är att hitta en tur som är miljö- och kostnadseffektiv. Samtidigt som det fungerar så smidigt som möjligt för både kund och våra chaufförer.

Är du intresserad av att jobba hos oss? Kolla in våra lediga tjänster. Hittar du inte vad du söker? Varmt välkommen att fylla i en spontanansökan!

Relaterade nyheter

© 2024 Nemax Miljöhantering. Skapad i samarbete med Digitalpartner  
chevron-down