Michael & Frisörerna: "Känns bra i hjärtat"

Kategorier: ,
Skribent: Rode Gradin
Datum: 22 januari 2025

Låt oss presentera en av våra ambassadörer för Cut & Care - Stockholmsbaserade Michael & Frisörerna. Vilka är dem och hur upplever de vår tjänst?

Året var 2002 när den då 22-åringe Michael Barcefer bestämde sig för att öppna egen salong i Stockholms innerstad. Med en kärlek till frisöryrket och en vilja att jobba stenhårt har Michael & Frisörerna kommit till att bli ett igenkänt varumärke på marknaden.

- Jag insåg väldigt fort att det kommer ta en stund att bygga sig upp. Jag älskar kvalitet och ska man göra snygga jobb så tar det längre tid, säger Michael Barcefer.

En av framgångsfaktorerna var en tidig närvaro på sociala medier. Facebook, blogg och numera Instagram och TikTok. Salongen hittar du på Götgatan på Södermalm, dit kunder kommer från hela Sverige.

- Känns galet varje gång det händer. Kunder som kommer till oss vill ha kvalitet, de vet att det kommer kosta lite mer men de kommer få vad de vill ha.

Vad tillför vår frisörtjänst Cut & Care er i salongen?

- För oss känns det framförallt bra i hjärtat att man gör det man kan för miljön. Att kunna visa för kunder att vi tar hand om vårt avfall och sprida vidare till andra i branschen hur viktigt det är.

Vad var det som gjorde att ni valde att samarbeta med Nemax?

- När lagen kom började jag kolla runt efter lösningar. Som ägare vill man ha det enkelt, därför föll valet på Nemax. Jag bara sorterar så sköter ni resten. Helt fantastiskt, det ska inte vara svårare än så!

© 2025 Nemax Miljöhantering. Skapad i samarbete med Digitalpartner  
chevron-down