En expert runt hörnet, som även rycker ut akut. Så beskriver Magnus Persson Nemax. – De har ingen stor kundtjänst man måste ta sig igenom, man får hjälp direkt, förklarar han.
Att slippa långa köer i kundtjänst och att få stöd och råd direkt – det värdesätter Magnus Persson, ägare till OKQ8 i Fjugesta. – Vi är ett litet företag med snabba beslutsvägar, precis som Nemax. Då är det skönt att bara behöva ringa en person för att få hjälp med allt.
Personlig kontakt Till en början drev Magnus Perssons föräldrar macken och när de skulle välja en samarbetspartner för hantering av farligt avfall var det självklart att välja ett mindre företag, som Nemax. – Du får bättre service och du får en personlig kontakt med ett mindre företag. Det märktes inte minst en sommar, mitt under semestern, när det plötsligt var fullt i slamsäckarna i biltvätten. Jag kontaktade Johan på Nemax som plötsligt stod redo med släpkärra för att kunna hjälpa till, berättar Magnus Persson.
Snabba lösningar
Förutom att Nemax kör bilbatterier och billampor till återvinning samt tar hand om slammet från biltvätten, får OKQ8 i Fjugesta även hjälp med larm och övervakning. – Numera har vi en oljenivåvakt i oljeavskiljarbrunnen, tidigare krävdes det en manuell kontroll av nivån, förklarar Magnus Persson och fortsätter: – Det här blir ju en säkerhetsaspekt. Tack vare larmet och övervakningen kan vi vara trygga. Dessutom, berättar han, utvecklas en produkt som ska kunna mäta slamnivån i brunnen, så att det slår larm när den ska tömmas. – Det här är en väldigt viktig del i hela samarbetet – att man som kund kan visa på problem och sedan snabbt få hjälp med en lösning. Det är så Nemax arbetar.